O telefonie

Zdjecia i wideo

Recenzje

Problemy

O tej stronie




W tym dziale postaram się opisać najczęściej pojawiające się problemy z telefonem Nokia C3, oraz zaproponować dla nich rozwiązania. Poniżej znajduje się lista kolejnych zapytań. Wystarczy kliknąć w te, które Cie interesuje, a zostaniesz przeniesiony do odpowiedzi. Lista problemów (z odpowiedziami):
Problem 01: Telefon co jakiś czas "sam" łączy się z internetem za pomocą GPRS/EDGE (wysokie rachunki/znikające pieniądze z konta)
Problem 02: Telefon podczas próby korzystania z sieci internet nie pyta o punkt dostępowy, tylko automatycznie łączy się przez GPRS/EDGE, czasami nawet wtedy, kiedy wybierzemy sieć WiFi telefon używa GPRS/EDGE (wysokie rachunki)
Problem 03: Aplikacje Nokia Chat, Ovi Mail, Społeczności nie działają prawidłowo. Wieszają się przy starcie, lub ładują dane bardzo powoli.
Problem 04: Po aktualizacji oprogramowania telefonu, w menu są dwie ikony "Społeczności".
Problem 05: Podczas aktualizacji oprogramowania / firmware telefon jest automatycznie wyłączany. Po jego wlączeniu na ekranie widnieje napis "Test Mode".
Problem 06: Polskie znaki diaktryczne takie jak ą, ę, ł, ć, ź, ż itp. powodują, że ilość liter dostępnych na SMS spada.
Problem 07: Jak mogę nagrywać swoje rozmowy telefoniczne? Gdzie włączyć nagrywanie?
Problem 08: W jaki sposób mogę ustawić potwierdzenie dostarczenia wiadomości SMS?
Problem 09: Po aktualizacji oprogramowania telefonu programy przestały się uruchamiać, wyskakują informacje o błędach.
Problem 10: Nie działają filmy na YouTube i podobnych, co moge zrobić by je odtwarzać?


Problem 01: Telefon co jakiś czas "sam" łączy się z internetem za pomocą GPRS/EDGE (wysokie rachunki/znikające pieniądze z konta)

Rozwiązanie: Dzieje się tak, ponieważ telefon aktualizuje automatycznie statusy z Facebook oraz Twitter, a także periodycznie sprawdza pocztę e_mail, jeżeli zostały skonfigurowane konta. Aby wyłączyć automatyczną aktualizację dla serwisów Facebook i Twitter należy wykonac takie czynności: Przejśc do Menu \ Społeczności \ zanim zaktualizuje status, nacisnąć "anuluj" \ opcje \ ustawienia, zmienić opcję "Automatycznie aktualizuj ekran glówny telefonu:" na "Nigdy". Następnie wyłącz automatyczne sprawdzanie poczty: Menu \ Poczta \ Opcje \ Ustawienia, w tym miejscu domyślnie zaznaczona jest opcja "W roamingu:", wybieramy ją i zmieniamy na "Minimalizuj koszty". Ważne: potwierdzamy zaznaczony wybór poprzez naciśnięcie lewego przycisku nawigacyjnego "Opcje" i naciskamy środkowy przycisk na "ok". Warto odrazu skorzystać z rozwiązania problemu nr 02, ponieważ występuje on często razem z powyższym.

Instrukcja filmowa: nieaktualna


Problem 02: Telefon podczas próby korzystania z sieci internet nie pyta o punkt dostępowy, tylko automatycznie łączy się przez GPRS/EDGE, czasami nawet wtedy, kiedy wybierzemy sieć WiFi telefon używa GPRS/EDGE (wysokie rachunki)

Rozwiązanie: Przyczyna tkwi w domyślnych ustawieniach połączeń wprowadzonych przez operatorów sieci komórkowych, co ma ułatwiać korzystanie z połączeń GPRS/EDGE. Aby rozwiązać problem trzeba wykonać kilka czynności, po pierwsze wejść w Menu \ Ustawienia \ Łączność \ WLAN \ Połaczenie internetowe, zmienić opcję z "Nie pytaj" na "Najpierw pytaj". Następnie wchodzimy do Menu \ Ustawienia \ Łączność \ Dane pakietowe, i zmieniamy opcję Połącz. danych pakietowych na "Gdy trzeba". Kolejny krok polega na zmianie ustawienia w Menu \ Ustawienia \ Konfiguracja \ Własne ustawienia. Należy dodac własne ustawienia za pomocą menu Opcje \ Dodaj nowy \ Web oraz Opcje \ Dodaj nowy \ Punkt dostępu. Po utworzeniu nie zmieniamy ich opcji. Ostatnia czynność jaka może pomóc: Menu \ Ustawienia \ Konfiguracja \ Domyślne ustaw. konfigur zmieniamy na "Własna konfigur.". Te operacje powinny zapewnić, że za każdym razem kiedy telefon będzie potrzebował skorzystać z sieci internet, będzie dopytywał, z jakiego źródła korzystać.

Instrukcja filmowa: nieaktualna


Problem 03: Aplikacje Nokia Chat, Ovi Mail, Społeczności nie działają prawidłowo. Wieszają się przy starcie, lub ładują dane bardzo powoli.

Rozwiązanie: Winne całemu zamieszaniu są niestety same aplikacje dostarczone przez Nokia. O ile korzystając z połączenia GPRS/EDGE działaja prawidłowo i szybko, o tyle przy korzystaniu z sieci WiFi jest to już utrudnione. Najprawdopodobniej błędy te, zostaną usunięte w przyszłej wersji oprogramowania Nokia. Pisząc ten tekst aktualna wersja oprogramowania telefonu Nokia C3 to 07.20, a w przygotowaniu jest już 07.25. Co można zrobic na chwile obecną aby rozwiązać problem? Korzystac z aplikacji zewnętrznych. Odpowiednik aplikacji Chat - Palringo (obsługuje protokół GaduGadu), Ovi Mail - Lt2Mail, Społeczności świetnie zastępuje Snaptu. Korzystając z tych aplikacji napewno będziemy zadowoleni. Ważne aby instalować te programy bezpośrednio z przeglądarki telefonu.

Instrukcja filmowa: brak

Linki:
Palringo - www.palringo.com
Lt2Mail - www.linetown.com
Snaptu - www.snaptu.com


Problem 04: Po aktualizacji oprogramowania telefonu, w menu są dwie ikony "Społeczności".

Rozwiązanie: Powodem tej sytuacji jest fakt, iż część oprogramowania telefonu nie została zaktualizowana poprawnie. Oprogramowanie telefonu składa się z trzech elementów - MMU, PPM oraz Content Pack. Podczas aktualizacji oprogramowania, ostatni element (Content Pack) nie zostaje zaktualizowany. W efekcie są dwie ikony społeczności. Aby problem rozwiązać należy udać się do najbliższego Salonu Nokia Care i poprosić o pełną aktualizacji oprogramowania telefonu (warto poprosić o wersję "niemarkowaną" - czyli taką bez spowalniaczy dodanych przez operatora, u którego zakupiliśmy telefon. Po tej operacji warto przywrócić ustawienia fabryczne: Menu \ Ustawienia \ Przywróć ustaw. fabr.. Domyślny kod bezpieczeństwa to 12345.

Instrukcja filmowa: brak

Linki:
Salony Nokia (lokalizacja) - www.nokia.pl/sklep/znajdz-punkt-sprzedazy-o1


Problem 05: Podczas aktualizacji oprogramowania / firmware telefon jest automatycznie wyłączany. Po jego wlączeniu na ekranie widnieje napis "Test Mode".

Rozwiązanie: Problem leży w oprogramowaniu telefonu, bądź komunikacji z nim. Aby telefon się uruchomił poprawnie wystarczy go wyłączyć, wyjąć baterię, włożyc spowrotem i go uruchomić.

Instrukcja filmowa: brak


Problem 06: Polskie znaki diaktryczne takie jak ą, ę, ł, ć, ź, ż itp. powodują, że ilość liter dostępnych na SMS spada.

Rozwiązanie: W zasadzie nie jest to problem, a normalne zachowanie telefonu. Polskie znaki, cyrylica, czy inne symbole niestandartowe są w wiadomościach wpisywane za pomocą wielu znaków - to właśnie one odejmują liter z SMS i jest to normalne zachowanie. Aby zwiększyć liczbe liter w SMS należy nie używac polskich zaków, ustawiając telefon w taki sposób: Menu \ Wiadomości \ Więcej \ Ustawien. wiadomości \ Wiadomości SMS \ Obsługa znaków zmienić na Uproszczona.

Instrukcja filmowa: brak


Problem 07: Jak mogę nagrywać swoje rozmowy telefoniczne? Gdzie włączyć nagrywanie?

Rozwiązanie: Podczas prowadzenia rozmowy telefonicznej, możemy normalnie używac przycisków telefonu. Aby nagrać naszą rozmowę naciskamy nastepująco, w trakcie trwania połączenia: Opcje \ Więcej \ Nagrywaj. W tym momencie, telefon odrazu nagrywa rozmowę (nie musimy dodatkowo naciskać żadnego przycisku nagrywania). Aby zatrzymać nagrywanie, wystarczy nacisnąć środkowy przycisk.

Instrukcja filmowa: brak


Problem 08: W jaki sposób mogę ustawić potwierdzenie dostarczenia wiadomości SMS?

Rozwiązanie: Wejdź w Menu \ Wiadomości \ Więcej \ Ustawien. wiadomości \ Ustawienia ogólne \ Raport doręczeń i zmień na Pokaz notatkę. Od tej chwili w momencie kiedy SMS trafi do adresata, na telefonie zostanie wyświetlony komunikat o tym informujący.

Instrukcja filmowa: brak


Problem 09: Po aktualizacji oprogramowania telefonu programy przestały się uruchamiać, wyskakują informacje o błędach.

Rozwiązanie: Programy w telefonie zapisują swoje ustawienia zgodnie z parametrami oprogramowania telefonu. W momencie zmiany oprogramowania ustawienia z poprzedniego moga stanowić problem, co w efekcie daje właśnie taki efekt. Aby rozwiązac problem należy, po pierwsze, wykonać kopię zapasową wiadomości i kontaktów: Menu \ Ustawien. \ Synchr. i kopa zapas. \ Utwórz kopię zapas.. Następnie zresetować ustawienia telefonu do ustawień fabrycznych: Menu \ Ustawien. \ Przywróć ustaw. fabr. \ Wszystkie. Domyślny kod zabezpieczający to: 12345. Po restarcie telefonu należy przywrócić wiadomości SMS i kontakty z kopii zapasowej: Menu \ Ustawien. \ Synchr. i kopa zapas. \ Przywróc kopię zapas., i zainstalowac programy i gry Java raz jeszcze. W tym momencie powinny juz działać prawidłowo, gdyż ich ustawienia zostały skasowane, i przy pierwszym uruchomieniu zostaną utworzone na nowo, zgodnie z aktualną wersja oprogramowania telefonu.

Instrukcja filmowa: brak


Problem 10: Nie działają filmy na YouTube i podobnych, co moge zrobić by je odtwarzać?

Rozwiązanie: Za problem odpowiedzialna jest Nokia, wbudowany w telefon standardowy odtwarzacz wykorzystuje protokół RTSP. Jego implementacja w Nokia C3 wymaga uprzedniego skonfigurowania ruchu UDP dla telefonu. Stąd nie wszystkie sieci WiFi, a konkretnie routery sobie z tym radzą. Najłatwiejszą metodą rozwiązania problemu jest używanie przegladarki BOLT, która wykorzystuje własne mechanizmy do odtwarzania strumieni wideo. Przeglądarkę BOLT możesz pobrac z tej strony, z działu "dla zaawansowanych i pliki do pobrania" (menu po lewej). Po wrzuceniu aplikacji na telefon i jej uruchomieniu, możesz załadowac YouTube. Przy pierwszej próbie odtwarzania program zapyta Cię, czy chcesz wykonać kilka kroków testujących połączenie. Naciśnij "Cancel". Od tej chwili filmy z YouTube i podobnych stron powinny już działać w przeglądarce BOLT. Warto dodac że przeglądarka BOLT to zamiennik Opery, i mozna jej używać także do oglądania innych stron internetowych.

Instrukcja filmowa: brak



Jeżeli masz jakiś problem, który nie został tu przedstawiony, napisz! Być może uda się go rozwiązać, a jeżeli będzie często się powtarzał, to zostanie opisany na tej stronie.
(C)Marcin Wilk 2012